Sunday, January 8, 2017

NERDLAND

Pogledao sam NERDLAND Chrisa Prynoskog. Reč je o prilično tužnom ostvarenju za sve nas koji smo verovali da če Andrew Kevin Walker napraviti nešto zaista veliko u svojoj karijeri. Scenarista filma SE7EN, 8MM, SLEEPY HOLLOWa, čiji su minorni radovi bili maštoviti žanrovski radovi i kome su studiji prepuštali neke od najambicioznijih poslova, o čemu ne svedoći samo to što je on prvi pisao BATMAN VS SUPERMAN u vreme dok DCEU nije postojao, već i to što je u seriji ENTOURAGE on bio scenarista AQUAMANa Jamesa Camerona. Dakle, taj talentovani superstar-scenarista odavno nema neke realizovane projekte, a posle više od deset godina ovo je njegov prvi samostalno potpisan scenario. I šta smo dobili?

NERDLAND je infantilna, rekao bih čak kretenska socijalna satira, lošija verzija Beavisa’n’Buttheada u kojoj se ismevaju već bajata i odavno ismejana medijska kultura, kao i slacker/stoner kultura mladih čiji život stoji u mestu. Zvuči glupo kad se definiše tema ali je još gluplje kada se pogleda.

Prynoski je ovo uradio kao animirani film. Koristio se sirovim lo-fi stilom alternativnog stripa i TV serijala kao to su Beavis’n’Butthead ali to je sve prevaziđeno, i moralo bi da bude bazirano na superiornom scenariju, ali to nije ovaj Walkerov predložak.

Neverovatno je koliko Walkerov scenario apsolutno ništa ne nudi. Gegovi su predvidljivi do tačke koja izaziva nelagodu. Nikakvog ozbiljnog sadržaja ovde nema ni pripovedački, ni značenjski, i tekst odiše jednom neostvarenošću koja nije u koheziji sa evidentnim Walkerovim brodolomom.

Naime, Walker nesumnjivo nije ispunio svoj potencijal. Od traženog scenariste koji je too cool for school i o čijim se scenarijima ispredaju legende da su bili previše dobri da bi bili snimljeni, do čoveka koji povremeno biva pomenut kako piše nešto za svog dobrotvora Finchera, od čega redovno ne biva ništa, Walker je prošao za nekih desetak godina. I određena frustracija i osećaj neostvarenosti potpuno su očekivani. Međutim, NERDLAND deluje kao fantazija nekoga ko nikada ništa nije napisao, i kome nikada ništa sa razlogom nije ni realizovano.

Šta je privuklo Paula Rudda pa i Pattona Oswalta da rade na ovom filmu ostaje misterija, ali možda je baš to bilo Walkerovo ime. Međutim, ovaj scenario ne nosi nijedno obeležje Walkerovog rukopisa, dakle misterija nije rešena.

Sve u svemu, žalosno.

No comments:

Post a Comment