Sunday, January 15, 2017

RED ALERT

Pogledao sam televizijski film RED ALERT koji je po romanu Harolda Kinga napisao Sandor Stern, prekaljeni televizijski scemarista. William Hale je izuzetno efektno režirao ovu televizijsku produkciju koja je imala veliki kapital u tome što je scene smeštene u nuklearnu elektranu snimala u postrojenjima NASAe. Kingova priča govori o superkompjuteru čiji je zadatak da rukovodi nuklearnom elektranom u Minesoti. Kada se desi jedna havarija, kompjuter napravi procenu koja je bitno drugačija od one koju imaju tehničari na licu mesta i to dovodi do žrtava. Par agenata zaduženih za bezbednost elektrane započinju istragu i ispostavlja se da je inicijalni problem bio sabotaža ali i da je kompjuter napravio fatalnu grešku. Sada moraju da se suoče kako sa planom sabotera tako i sa kompjuterom koji kontroliše ceo proces.

William Hale je u egzekuciji ove priče imao nekoliko jakih aduta. Pored lokacije koju je ustupila NASA, tu je i fotografija koju je radio Ric Waite, tada mlad snimatelj u punoj snazi koji je tek trebalo da bude angažovan na nekim od klutnih holivudskih filmova osamdesetih. Waiteova fotografija čini naraciju propulzivnom sa svojim veštim pokretima kamere i atmosferičnim osvetljenjem.

Glumačka podela koju predvode William Devane, Michael Brandon i Ralph Waite uz podršku M. Emmet Walsha takođe ne prepušta ništa slučaju i RED ALERT je sugestivan televizijski triler koji pojedine scenarističke probleme - pre svih višak generatora opasnosti  jer su saboter plus kompjuter zaista lobovanje - nadoknađuje atmosferom i suspenseom.

No comments:

Post a Comment