Pogledao sam Soderberghov CONTAGION i ne mogu reći da se sasvim otrgao od onog lošeg manira u koji je zapao posle ERIN BROCKOVICH a opet ne mogu da osporim da je posle dužeg vremena snimio film za koji mu se ne mora previše gledati kroz prste. GIRLFRIEND EXPERIENCE je bio znak comebacka, zatim je usledio INFORMANT i ova dva filma je pokazao da je i dalje respektabilna sila u formama koje su bliske američkom nezavisnom filmu. U CONTAGIONu, Soderbergh igra na veliko, igra na mejnstrim uspeh, na film katastrofe, pokušava da snimi TRAFFIC na temu virusa i epidemija koje su se dešavale poslednjih nekoliko godina tipa SARS i H1N1, i u tome uspeva tek delimično. Soderbergh je napravio jedan od najefektnijih mejnstrim filmova devedesetih kad je snimio OUT OF SIGHT, i CONTAGION nije film tog kalibra, a ambicije su mu čak i veće.
CONTAGION je film koji bi retko koji reditelj uradio dobro, naročito u ovoj formi baziranoj na epskom zahvatu i sa prilično suvim scenarije Scott Z. Burnsa sa kojim Soderbergh često radi u poslednje vreme iako je ranije imao mnogo bolje saradnike. Burns je najslabiji pisac od svih Soderberghovih saradnika poslednjih godina i čini se da njegov scenario na nivou dijaloga ili maštovitosti postavljanja situacija ne uspeva da isprati tako ambiciozan zamah kome se reditelj okreće.
S druge strane, na pola puta između svog punog mejnstrim kapaciteta i indie javašluka kome je bio sklon, Soderbergh ne pravi ni neke naročite rediteljske bravure.
Ipak, CONTAGION ima odlične glumce, zvezde na svim mestima u podeli i ima u sebi dovoljno onog klasičnog političko-dokumentarnog potencijala koji je krasio francuski i italijanski a jednim delom i američki politički film sedamdesetih, tako da to sve uspeva da uveže ove razne elemente u celinu. VARIOLA VERA, recimo, ostaje nedostižni standard u odnosu na CONTAGION. Priča o tome kako se gledaocima peru ruke posle ovog filma je glupost, i likovima i bolesti se prilazi hladno, ali ne u cronenbergovskom smislu već naprosto nema tu nekog žara na bilo kom nivou.
Mislim da je lilit najpozvanija da prokomentariše ovo što smo videli u CONTAGIONu, koliko to ima smisla, i mislim da je to važno, naročito za sve nas koji volimo da se lečimo preko Wikipedija i filmova. Što se mene, kao relativno upućenog patofoba tiče, CONTAGION mi nije otkrio neka nova saznanja, ali ne mogu da kažem ni da mi je bio dosadan niti da se osećam da sam izgubio vreme gledajući ga.
Otud mi je i utisak o ovom filmu neutralan, Soderbergh se latio jedne zahtevne forme, a rezultat je podnošljiv, aseptičan.
* * 1/2 / * * * *
CONTAGION je film koji bi retko koji reditelj uradio dobro, naročito u ovoj formi baziranoj na epskom zahvatu i sa prilično suvim scenarije Scott Z. Burnsa sa kojim Soderbergh često radi u poslednje vreme iako je ranije imao mnogo bolje saradnike. Burns je najslabiji pisac od svih Soderberghovih saradnika poslednjih godina i čini se da njegov scenario na nivou dijaloga ili maštovitosti postavljanja situacija ne uspeva da isprati tako ambiciozan zamah kome se reditelj okreće.
S druge strane, na pola puta između svog punog mejnstrim kapaciteta i indie javašluka kome je bio sklon, Soderbergh ne pravi ni neke naročite rediteljske bravure.
Ipak, CONTAGION ima odlične glumce, zvezde na svim mestima u podeli i ima u sebi dovoljno onog klasičnog političko-dokumentarnog potencijala koji je krasio francuski i italijanski a jednim delom i američki politički film sedamdesetih, tako da to sve uspeva da uveže ove razne elemente u celinu. VARIOLA VERA, recimo, ostaje nedostižni standard u odnosu na CONTAGION. Priča o tome kako se gledaocima peru ruke posle ovog filma je glupost, i likovima i bolesti se prilazi hladno, ali ne u cronenbergovskom smislu već naprosto nema tu nekog žara na bilo kom nivou.
Mislim da je lilit najpozvanija da prokomentariše ovo što smo videli u CONTAGIONu, koliko to ima smisla, i mislim da je to važno, naročito za sve nas koji volimo da se lečimo preko Wikipedija i filmova. Što se mene, kao relativno upućenog patofoba tiče, CONTAGION mi nije otkrio neka nova saznanja, ali ne mogu da kažem ni da mi je bio dosadan niti da se osećam da sam izgubio vreme gledajući ga.
Otud mi je i utisak o ovom filmu neutralan, Soderbergh se latio jedne zahtevne forme, a rezultat je podnošljiv, aseptičan.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment