Saturday, July 13, 2019

TEEN SPIRIT

TEEN SPIRIT Maxa Minghelle je vrlo zanimljiv spoj mejnstrim dramaturgije i art house estetizacije. Minghella je sam napisao scenario o mladoj devojci iz Poljske naseljenoj na Kanalskim ostrvima koja počinje da učestvuje u pevačkom takmičenju, uz pomoć umirovljenog hrvatskog operskog pevača. Scenario je napisan kao by the numbers priča o usponu mlade devojke u svetu muzike i zanimljivo je da ga je Minghella ovako ispisao, naročito kada dođe na red ono kako ga je režirao, ali prosto da, to je to. Ja nemam ništa protiv ovakvih scenarija jer to na neki način jeste okosnica repertoarskog filma. TEEN SPIRIT je krenuo po festivalima prošle godine, i ostao je u senci A STAR IS BORN, međutim ovo je film koji vredi videti jer je i ta by the numbers postavka urađena energično, sa punim ubeđenjem i osvežena je tim celim emigrantskim elementom.

Međutim, sama realizacija ove priče je krajnje atipična. Max Minghella i Jamie Bell su producirali ovaj film u indie okvirima ali su se opredelili za dosta radikalan koncept. Naime, TEEN SPIRIT gotovo pa direktno proističe iz rada Nicolasa Windinga Refna. To je ta estetika neona, Elle Fanning iz NEON DEMONa i Zlatko Burić iz PUSHERa u glavnim ulogama, fantastično realizovane muzičke scene sa izuzetnom ekspresijom oličenom ne samo u kretanju tela i igri svetla već i u reminiscencijama koje "inspirišu" pevanje glavne junakinje.

Elle Fanning je očekivano sjajna u glavnoj ulozi. Burić je paradoksalno u ovim okolnostima više "personality actor" nego ona što je vrlo zanimljiv preokret. Čudno je da film nije ambiciozniju bioskopsku distribuciju ali ukupno uzev otvorio se na solidnom broju teritoriju. Uveren sam da će ovaj film živeti na raznim kućnim formatima.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment