Davnih dana sam gledao prvu ekranizaciju romana Roberta Littela THE AMATEUR i bio je to relativno tanak film. Ne mogu da se setim preciznije jer je bilo davno, pa se ne bih izjašnjavao da li je gori od nove ekranizacije, ali za novu pouzdano mogu reći da je užasna.
Rami Malek u glavnoj ulozi kompjuteraša koji shvata da je CIA umešana u neke mutne radnje istog dana kada mu teroristi ubiju ženu a onda uceni Agenciju da ga obuči kako da ih svojeručno ubije jer mu je to poseban merak, deluje kao neki bizaran, psihički bolestan čovek upadljivo neobične facijalne ekspresije, što bi bilo u redu da je ovo film o psihopati kome život konačno otvori mogućnost da eto postane ubica, bez kazne i o državnom trošku.
I to bi bilo jedno zanimljivo čitanje romana, utemeljeno u predlošku, međutim Gary Spinelli, inače Limanov saradnik, i Ken Nolan, koji inače ume da dobro upakuje priče o državnim službenicima, pišu scenario u kom je ovaj lik jedino i isključivo krajnje normalan čovek, ucveljeni udovac koji mrava ne bi zgazio, ali eto, sad mu je pao mrak na oči.
Film je vrlo često nadomak nečeg inteligentnog, tipa, afera koju je agent načeo ima veze sa napadima dronovima a on želi da ljude ubije svojeručno. To je zanimljiva opozicija ali film je nikad ne istražuje.
Kad se priča konačno nekako pokrene posle pola sata praznog hoda gde inače pouzdani britanski televizijski reditelj James Hawes postavlja stvari, neprestano nagoveštavajući da se filmu može desiti nešto dobro, tek ne dobijamo ništa.
Priča se pokreće u jednom sub-bourneovskom smeru gde glavni junak naizmenično ne može da potegne obarač, ali isto tako nema problem da maksimalno sadistički ubije nekog koristeći složenu aparaturu i konstrukciju.
Hawes je inače sjajan televizijski reditelj. Režirao je PULSE, briljantan cronenbergovski pilot za BBCBC koji je posle zaživeo kao TV film, zatim uspešne epizode serije SNOWPIERCER ili jedino što je dobro u SLOW HORSESu, a to je prva epizoda prve sezone.
Međutim, radio je TV film po danas pomalo zaboravljenom piscu špijunaca Geraldu Seymouru LINE IN THE SAND i to je bilo dosta loše.
Hawes je nažalost još jedan od onih primera kada gledamo briljantnu seriju i upitamo se kako to da ovaj velemajstor ne režira filmove, shvatimo da verovatno ima nekog razloga za to.
Nadao sam se da bi THE AMATEUR mogao biti pravi repertoar da se obeleži smrt velikog Fredericka Forsytha jer je ovo bio neki njegov fazon. Nažalost, u poređenju s ekranizacijama njegovog dela, nalazi se duboko u donjem domu.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment