U sklopu industrijske špijunaže pogledao sam YAKUZA PRINCESS Vicentea Amorima u kom je ekranizovao strip svog scenariste Danila Beyrutha, inače strip autora.
Nisam čitao strip SHIRO po kom je nastao ovaj film ali bilo bi mi interesantno da ga savladam ako bude bilo prilike.
Imali smo brazilski upliv u yakuza film u više navrata, najpoznatije kod Takashi Miikea, a ovde imamo brazilski film koji pravi jednu internacionalnu yakuza akcionu extravaganzu i to radi na jedan dostojan način.
Dvadesetak godina ranije se desio masakr u Osaki u kući moćnog čoveka. Njegova kćer danas živi u Sao Paolu u najvećoj zajednici Japanaca van Japana. Kada uticajni Yakuza sazna gde je ona, u njen život ulaze ubice klana iz Osake, belac ronin sa amnezijom i njen enigmatični zaštitnik.
Stilski kameleon Vicente Amorim ovde uspeva da u Sao Paolu napravi jedan vibrantan noćni neonski svet u kome se evocira atmosfera kako noćnog Tokija tako i noćnog Hong Konga iz filmova Wong Kar Waija, premda naravno sa ovim autorom dešavanja nemaju veze. Međutim, iako se i ranije bavio pitanje japanske zajednice u prošlosti, ovde u sadašnjosti uspeva da je mnogo bolje rekonstruiše i stvori jedan zanimljiv ambijent koji se nalazi u okvirima gledalačkih žanrovskih očekivanja.
Ronin belac sa amnezijom kog igra Jonathan Rhys Meyers je stripovski detalj dat u prilog globalnom plasmanu filma, Masumi u glavnoj ulozi je senznacionalna, a svi zajedno su okruženi iskusnim japanskim njuškama koje znamo iz savremenog japanskog filma.
Akcija je vrlo solidna. Ništa spektakularno ali ono što jeste urađeno napravljeno je sa sigurnošću i što je još važnije sa dozom japanskog nihilizma. U tom pogledu, Amorim se zaista pokazao kao neko ko je savladao gradivo i napravio je ono što treba.
YAKUZA PRINCESS je brazilski film u kom direktor Gustavo Hadba ume da simulira Christophera Doylea kada zatreba ali i da isprati akcione prizore i njihovu visceralnost i geografiju, i dobacuje do nečega što je punokrvni globalni žanrovski proizvod.
Otud ne treba da vas prevari relativno skromna recepcija kod kritike. Ovo je film koji zaslužuje pažnju ljubitelja i poznavalaca.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment