Pogledao sam THE RAID: REDEMPTION Garetha Evansa. Ne znam koliko se izuzev muzike ovo izdanje filma razlikuje od SERBUAN MAUT, originalne indonežanske varijante. Ali, Shinodin big beat koliko god bio produkciono bogat sam po sebi nije puno doprineo filmu i često deluje kao da Shinoda i Trapanese sviraju potpuno nezavisno od onoga što se dešava na ekranu.
THE RAID je film koji deluje kao žanrovski ekvivalent fondovskog art house filma. Reditelj je Britanac koji je našao svoje mesto u Indoneziji gde snima šamaranje žgoljave sirotinje. Posle ne naročito ubedljivog filma MERANTAU, THE RAID je doneo veću umešanost stranih producenata i to ekipe koja je regrutovana iz krugova ljubitelja i poznavalaca internacionalnog žanrovskog filma.
Na jednom nivou Evans kao Zapadnjak donosi neke novine u odnosu na pristup filmu kakav imaju naivniji azijski reditelji poput Prachye Pinkaewa, THE RAID svakako ima ubedljivije filmske prizore od Pinkaewa, ali suštinski Evans nije mnogo zreliji pripovedač od njega.
Uprkos tome što zaplet ne igra presudnu ulogu u filmu nije baš ni nevažan i rekao bih da je prilično moronski čak i za okvire čisto borilačkog filma. Ako bih išta eliminisao za zapadnu verziju filma to je svakako zaplet. Bolje je da se gleda samo besmisleno nasilje nego besmisleno nasilje garnirano besmislenim zapletom i nekim potpuno nepotrebnim postavkama kao što je recimo CCTV sistem u zgradi.
Rečju, preporučujem da se dramske scene slobodno gledaju ubrzano, utisak o filmu može biti samo poboljšan.
Sama akcija ne donosi ništa novo što nismo viđali kod Pinkaewa, Korejanaca i drugih Azijata. Tu je pre svega sporadično impresivan stuntwork, Indonežani koji idu glavom tamo gde neko ne bi išao CGIjem, ali to je manje-više sve već poznato. Naravno, ne gleda se u zube akcijašu ali THE RAID je klasičan primer filma koji je preterano hypeovan od strane samih producenata koji su dobro infiltrirani unutar festivalske scene.
Lepo je što je THE RAID došao do američkih i britanskih bioskopa ali mogao bih da nabrojim još filmova koji su zaslužili takvu priliku noi nisu imali tako monopolističku poziciju. U svakom slučaju, THE RAID je svakako bolji put da se gledaoci upoznaju sa Evansovim radom od MERANTAUa.
* * 1/2 / * * * *
THE RAID je film koji deluje kao žanrovski ekvivalent fondovskog art house filma. Reditelj je Britanac koji je našao svoje mesto u Indoneziji gde snima šamaranje žgoljave sirotinje. Posle ne naročito ubedljivog filma MERANTAU, THE RAID je doneo veću umešanost stranih producenata i to ekipe koja je regrutovana iz krugova ljubitelja i poznavalaca internacionalnog žanrovskog filma.
Na jednom nivou Evans kao Zapadnjak donosi neke novine u odnosu na pristup filmu kakav imaju naivniji azijski reditelji poput Prachye Pinkaewa, THE RAID svakako ima ubedljivije filmske prizore od Pinkaewa, ali suštinski Evans nije mnogo zreliji pripovedač od njega.
Uprkos tome što zaplet ne igra presudnu ulogu u filmu nije baš ni nevažan i rekao bih da je prilično moronski čak i za okvire čisto borilačkog filma. Ako bih išta eliminisao za zapadnu verziju filma to je svakako zaplet. Bolje je da se gleda samo besmisleno nasilje nego besmisleno nasilje garnirano besmislenim zapletom i nekim potpuno nepotrebnim postavkama kao što je recimo CCTV sistem u zgradi.
Rečju, preporučujem da se dramske scene slobodno gledaju ubrzano, utisak o filmu može biti samo poboljšan.
Sama akcija ne donosi ništa novo što nismo viđali kod Pinkaewa, Korejanaca i drugih Azijata. Tu je pre svega sporadično impresivan stuntwork, Indonežani koji idu glavom tamo gde neko ne bi išao CGIjem, ali to je manje-više sve već poznato. Naravno, ne gleda se u zube akcijašu ali THE RAID je klasičan primer filma koji je preterano hypeovan od strane samih producenata koji su dobro infiltrirani unutar festivalske scene.
Lepo je što je THE RAID došao do američkih i britanskih bioskopa ali mogao bih da nabrojim još filmova koji su zaslužili takvu priliku noi nisu imali tako monopolističku poziciju. U svakom slučaju, THE RAID je svakako bolji put da se gledaoci upoznaju sa Evansovim radom od MERANTAUa.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment