Pogledao sam MESSER IM KOPF Reinhard Hauffa, reditelja iz drugog ešelona Novog nemačkog fima. Ne samo zbog Angele Winkler MESSER IM KOPF me je podsetio na klasik Volkera Schlondorffa i Margarethe Von Trotte KATHARINA BLUM. U ovom filmu Angela Winkler nema tako težak zadatak - ulogu uporedivu sa BLUMovom dobija Bruno Ganz, ali Hauff ne uspeva da izvuče tako visok domet. Slična priča i preklapanja u glumačkoj podeli međutim čine da se jasno pepozna zašto Hauff nije veliki majstor.
Kod Schlondorffa i Von Trotte postoji jasan odnosa prema glavnom liku, čudovišno ubedljiva gluma Angele Winkler i jasno seciranje društvenog problema - teme terorizma i medija u službi "reakcionarnih" snaga. Uprkos tome što njena igra u pojedinim momentima nadilazi uverljivost priče, odnosno postaje najveća vrlina i najveća mana filma, nema nikakve sumnje da KATHARINA BLUM izuzetno vibrantno prožima privatno i političko.
Kod Hauffa, privatno i političko se raslojavaju i Ganzov zadatak da odigra čoveka koji se oporavlja od hica u glavu, na kraju krajeva, biva svedena na priču o junaku sa zdravstvenom tegobom.
Dok su Schlondorff i Von Trotta vešto proželi Katharinin lični slom sa političkim i medijskim pritiskom i pokazali kako je u stvari medijska represija snažnija od policijske - kod Hauffa kako fizička sila prestane, medijska ne preuzima njenu ulogu i pritisak popušta.
Uprkos tome što KATHARINA BLUM ima mnoge nedostatke, MESSER IM KOPF je primer kako je teško dostići tako visok nivo.
Bruno Ganz u glavnoj ulozi je naravnmo klasa, ovo su ionako njegove najbolje godine, kada je bio najinspirisaniji.
Hauff nije reditelj za potcenjivanje ali ovo je film koji slikovito objašnjava zašto nije dospeo u prvi plan.
* * 1/2 / * * * *
Kod Schlondorffa i Von Trotte postoji jasan odnosa prema glavnom liku, čudovišno ubedljiva gluma Angele Winkler i jasno seciranje društvenog problema - teme terorizma i medija u službi "reakcionarnih" snaga. Uprkos tome što njena igra u pojedinim momentima nadilazi uverljivost priče, odnosno postaje najveća vrlina i najveća mana filma, nema nikakve sumnje da KATHARINA BLUM izuzetno vibrantno prožima privatno i političko.
Kod Hauffa, privatno i političko se raslojavaju i Ganzov zadatak da odigra čoveka koji se oporavlja od hica u glavu, na kraju krajeva, biva svedena na priču o junaku sa zdravstvenom tegobom.
Dok su Schlondorff i Von Trotta vešto proželi Katharinin lični slom sa političkim i medijskim pritiskom i pokazali kako je u stvari medijska represija snažnija od policijske - kod Hauffa kako fizička sila prestane, medijska ne preuzima njenu ulogu i pritisak popušta.
Uprkos tome što KATHARINA BLUM ima mnoge nedostatke, MESSER IM KOPF je primer kako je teško dostići tako visok nivo.
Bruno Ganz u glavnoj ulozi je naravnmo klasa, ovo su ionako njegove najbolje godine, kada je bio najinspirisaniji.
Hauff nije reditelj za potcenjivanje ali ovo je film koji slikovito objašnjava zašto nije dospeo u prvi plan.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment