ogledao sam izvanredan špageti vestern Sergio Corbuccija IL GRANDE SILENZIO. Corbucci se ovde oslanjao na motive istinite priče sa kraja 19. veka kada su lovci na ucene koristili priliku da pre proglašavanja amnestije izvrše velike pokolje odmetnika i uzmu novac sa poternica. Međutim, ta istinita priča motiviše Corbuccija da se uozbilji samo u pojedinim aspektima i srećom u osnovi IL GRANDE SILENZIO je baš kanonski špageti vestern.
Jean-Louis Trintignant je krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih odradio turu nasilnih žanrovskih filmova. Među njima se izdvaja recimo OUTSIDE MAN Jacquesa Deraya. Uprkos tome, Trintignant nije tipična špageti faca u verovatno je baš zato odličan u naslovnoj ulozi nemog revolveraša koji isteruje pravdu protiv lovaca na ucene koji radije ubijaju nego što izvode na sud.
Klaus Kinski, u svom prepoznatljivom maniru, igra glavnog lovca na ucene a Vonetta McGee, divna crna epizodistkinja suprugu jedne od žrtava koja angažuje Tihog.
Corbucci izvanredno koristi vejavicu i zimski ambijent i na nivou priče i u pogledu vizuelnog izraza. Razvoj liova je znatno pažljiviji nego u tipičnim Corbuccijevim radovima i IL GRANMDE SILENZIO donosi dobre uloge glumcima koji su imali prilike da ostvare ozbiljan opus - recimo, ovaj film nimalo ne stoji kao kuriozitet u Trintignantovom opusu.
Kraj filma donosi potpuno neočekivani ishod. Pošto nije reč o ideološki pregnantnom radu kao što je BULLET FOR THE GENERAL, ovaj kraj više tumačim kao autotski stav sa blagom dozom ideologije.
IL GRANDE SILENZIO je Corbuccijev verovatno najzreliji film.
* * * 1/2 / * * * *
Jean-Louis Trintignant je krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih odradio turu nasilnih žanrovskih filmova. Među njima se izdvaja recimo OUTSIDE MAN Jacquesa Deraya. Uprkos tome, Trintignant nije tipična špageti faca u verovatno je baš zato odličan u naslovnoj ulozi nemog revolveraša koji isteruje pravdu protiv lovaca na ucene koji radije ubijaju nego što izvode na sud.
Klaus Kinski, u svom prepoznatljivom maniru, igra glavnog lovca na ucene a Vonetta McGee, divna crna epizodistkinja suprugu jedne od žrtava koja angažuje Tihog.
Corbucci izvanredno koristi vejavicu i zimski ambijent i na nivou priče i u pogledu vizuelnog izraza. Razvoj liova je znatno pažljiviji nego u tipičnim Corbuccijevim radovima i IL GRANMDE SILENZIO donosi dobre uloge glumcima koji su imali prilike da ostvare ozbiljan opus - recimo, ovaj film nimalo ne stoji kao kuriozitet u Trintignantovom opusu.
Kraj filma donosi potpuno neočekivani ishod. Pošto nije reč o ideološki pregnantnom radu kao što je BULLET FOR THE GENERAL, ovaj kraj više tumačim kao autotski stav sa blagom dozom ideologije.
IL GRANDE SILENZIO je Corbuccijev verovatno najzreliji film.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment