Pogledao sam CONTRATIEMPO Oriola Paule, španski triler iz howdunit podžanra. Oriol Paula je kompletan autor ovog filma i verujem da je ubeđen kako je snimio nešto izuzetno inteligentno. Nažalost, to uverenje je neosnovano, ali ne samo zato što su razne mahinacije u zapletu ugušile film svojim pokušajima da budu izuzetno pametne već pre svega zato što je u svojim pokušajima da konstruiše zaplet doveo do toga da se gledalac ne vezuje za junake.
Ovo je priča o čoveku koji se brani od optužbe da je ubio svoju ljubavnicu, a Paula ne samo da nam ne prikazuje suštinu njihovog odnosa kako bismo izgradili stav prema njemu već nam ne nudi mnogo materijala na osnovu kog bismo se identifikovali sa junacima. Njihovi ulozi su svakako veliki ali to nikada ne postaju i naši ulozi. Moram priznati da to nije samo pitanje potpune moralne identifikacije, uspostavljanja nekakve emocionalne bliskosti - ovaj junak čak nema ni neku impresivnu inteligenciju, pa ni korozivnost kojom bi se za početak izdvojio.
Na kraju CONTRATIEMPO ostaje u emotivnom pogledu prazna ljuštura u kojoj ima šta da se vidi jer Oriol Paula to sve jako fino estetizuje, fotografija i produkcioni dizajn, pa i sugestivnost dela glumačke podele su na vrlo visokom nivou. CONTRATIEMPO je valjano sklopljen produkt prema kome će publika biti receptivna jer će prepoznavati sve one žanrovske udice koje reditelj baca. Problem je što na udicama nema mesa ali one su tu i za veći deo publike dovoljno su primamljive da zagrize.
* * 1/2 / * * * *
Ovo je priča o čoveku koji se brani od optužbe da je ubio svoju ljubavnicu, a Paula ne samo da nam ne prikazuje suštinu njihovog odnosa kako bismo izgradili stav prema njemu već nam ne nudi mnogo materijala na osnovu kog bismo se identifikovali sa junacima. Njihovi ulozi su svakako veliki ali to nikada ne postaju i naši ulozi. Moram priznati da to nije samo pitanje potpune moralne identifikacije, uspostavljanja nekakve emocionalne bliskosti - ovaj junak čak nema ni neku impresivnu inteligenciju, pa ni korozivnost kojom bi se za početak izdvojio.
Na kraju CONTRATIEMPO ostaje u emotivnom pogledu prazna ljuštura u kojoj ima šta da se vidi jer Oriol Paula to sve jako fino estetizuje, fotografija i produkcioni dizajn, pa i sugestivnost dela glumačke podele su na vrlo visokom nivou. CONTRATIEMPO je valjano sklopljen produkt prema kome će publika biti receptivna jer će prepoznavati sve one žanrovske udice koje reditelj baca. Problem je što na udicama nema mesa ali one su tu i za veći deo publike dovoljno su primamljive da zagrize.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment