Monday, June 25, 2012

HAMILTON - I NATIONENS INTRESSE

Pogledao sam HAMILTON - I NATIONENS INTRESSE Kahrine Windfeld, novu ekranizaciju romana o švedskoj varijanti agenta 007 - Hamiltonu, koga su do sada igrali poznati glumci poput Peter Stormarea i Stellana Skarsgaarda. U ovom filmu, koji je možda i najbolja ekranizacija romana Jana Guilloua igra Mikael Persbrandt koji je igrao u oskarovskom filmu Suzanne Bier ali definitvno nema potencijal da bude velika zvezda kao Stormare i Skarsgaard. Zanimljivo je da ovu veliku franšizu kao glumac preuzima neki manje harizmatičan glumac kao što je Stiega Larssona preuzeo Mikael Nyqvist koji se nije nametnuo kao naročito harizmatična faca. Međutim, Persbrandt nadoknađuje nedostatak magnetizma hladnokrvnošću, fizičkom spremnošću i odličnim snalaženjem u borilačkim scenama. U tom smislu, iako HAMILTON - I NATIONENS INTRESSE ima sličan TV feel kao i švedske ekranizacije Larssona, ipak je reč o filmu koji istinski može da bude konkurentan u bioskopima. Otud mi je ova prva od dve ovogodišnje švedske ekranizacije bolja od tamošnjih filmova po Larssonu.

Film govori o švedskom agentu ali priča se odvija širom sveta a negativci su Amerikanci, što je u skladu sa Guillouvim levičarskim nazorima. Međutim, film je većim delom na engleskom, naravno deo tog engleskog je broken i čini mi se da je to rešenje bilo vrlo dobro - film je istovremeno English-Speaking ali je to i uverljivo jer situacije iziskuju da se govori na engleskom. Sa budžetom od 7 miliona dolara, Kathrine Windfeld je vrlo vešto realizovala akciju i globetrotting u tehničkom smislu, dok negativce igraju recimo vešto izabrani strani epizodisti kao što je Jason Flemyng.

Otud je HAMILTON sa spojem švedske veštine i visokotehnoloških okolnosti nastanka stoji kao odličan recept kako se u Evropi može napraviti dobro postavljen i konkurentan B-film koji nema čega da se stidi kada se nađe u bioskopima sa američkim akcijašima.

Štaviše, nemam nameru da spoilujem ali HAMILTON u prvih pola sata donosi jedan od najradikalnijih obrta koje sam ikada video u mejnstrim akcionom trileru, u ravni onog kada teroristi u DIE HARD 2 obore avion. razvoj priče u odnosu na taj preokret je takođe prilično ekscentričan i nudi neka ritmička rešenja na tragu THE BOURNE SUPREMACY.

U svakom slučaju, zanima me da vidim i nastavak koji će režirati tip koji ima veće iskustvo kao reditelj materijala za igre nego na filmu ali to bi svemu moglo dati jednu interesantnu dimenziju.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment