CUCKOO Tilmana Singera sam nekako vrlo brzo posle početka ukačio jedan vrlo koloritan euro-trash horor i u njemu sam, kao takvom, uživao.
Da je ovo straight up američki film, ili da je deo neke razvijenije evropske kinematografije, sigurno bih imao mnogo više teških primedaba.
Međutim, iako nisam siguran koliko Tilman svesno koketira sa trešom, koliko je svesno napravio ovako izmešanu podelu u kojoj Britanac igra Nemca, Nemac igra nekoga ko nije Nemac a trans devojka igra... hm, ne znam, verovatno devojku, ali čim je tako krenulo, setio sam se veselih naslova kao što su PHENOMENA i sl.
Elem, nije Tilman Argento, a ni Hunter Schafer nije Jennifer Connelly (a opet, ko pa jeste?), međutim CUCKOO ima taj neki vajb. U alpskom resortu dešavaju se misteriozne stvari, svi ti vajbovi čudnovatosti nesputano dolaze s raznih strana, bez narativne discipline, ali isto tako kad treba da se bude visceralan, Tilman nam pokazuje da ume da napravi svetski nivo.
Dok je njegov diplomski film na bazi kog je otišao u Holivud bio u suštini neka nebuloza sa ponekim veštim rešenjem mahom u dizajnu, ovo je jedan kompletan proizvod. Naravno, taj euro-dizajn je dignut na najviši nivo ali je prati i jako uspela celokupna vizuelna egzekucija. Glumačka podela je vrhunski motivisana. Hunter Schafer pravi ulogu kojom pokazuje da može sama i bez Zendaye i Sydney Sweeney da iznese priču, iako kako rekoh, nije mi do kraja jasan taj lik u tom polno/ rodnom pogledu što svakako ima poseban značaj za horor. Dan Stevens i Sebastian Koch odlično podržavaju dešavanja a Stevens naročito zaslužuje pohvale jer ovo nije ona tipična situacija zvezde phoning it in u euro trash hororu. Doduše, nije Stevens ni dobio zadatak da bude Pleasence ali mogao je uraditi tako.
CUCKOO funkcioniše kao šaren euro-trash. Ko ga drugačije gleda, neka ga tako i vrednuje.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment