Sunday, May 12, 2019

OLD BOYS

OLD BOYS Toby MacDonalda je vrlo zanimljiva britanska komedija o odrastanju smeštena u srednju školu internatskog tipa za dečake krajem osamdesetih. Film je nastao pod jakim uticajem američkog indie filma, ali ne odlazi onoliko daleko koliko recimo ide Richard Ayoade u svom SUBMARINEu iako poetički ima velikih sličnosti.

MacDonald aproprira priču o Cyranu De Bergeracu koja je u izvornoj i adaptiranoj formi više puta ekranizovana a zašto ne reći istoji kao jedna od najbitnijih mustri u dramaturgiji ljubavnog filma i romantične komedije. MacDonaldova režija je izuzetno precizna, vizuelno nadahnuta a psurd i farsu na koje se povremeno oslanja uspeva da jako dobro dozira i da njima ne preoptereti osnovi zaplet i emotivnu okosnicu.

MacDonald vizuelno vrlo sugestivno koristi produkcioni diazjn, evocira epohu bez da potone u fetišizacije iz domena STRANGER THINGSa i uspeva da zarobi duh vremena ne samo u rekonstrukciji miljea već i tretmanu video materijala koji nastaje unutar komunikacije dvoje mladih ljubavnika u kojoj posreduje savremeni Cyrano sa darom za lo-fi VHS produkciju.

Srećom, kao i rekonstrukcija epohe, tako ni filmofilija ne opterežuje osnovnu prču filma, i film ni u tom pogledu ne gubi fokus na ono što je zaista važno.

Alex Lawther je briljantan kao Cyrano iz epohe Stevea Barrona, a Pauline Etienne verovatno svesno jako podseća na mladu Juliette Binoche i svemu daje šmek art house varijante “učenice na razmeni” odnosno mlade Francuskinje koja uštogljenim mladim Englezima otkriva nove nivoe sofisticirane romantike. Jonah Haer-King je vrlo efektan i šarmantan kao momak kome mladi Cyrano pomaže i uspeva da uprkos inherentnoj antipatičnosti likova tog tipa izgradi velike simpatije za svog junaka.

Freddy Syborn, scenarista izuzetno duhovitih i često vrlo gross out komedija Jacka Whitlehalla, stoji kao prvopotpisani pisac na ovom filmu a drugi je Luke Ponte, međutim OLD BOYS nema previše veze sa onim što Syborn inače radi, mnogo je suptilniji i sofisticiraniji rad u pitanju pa je ovo svakako showcase za nešto potpuno novo od njega. 

Rasplet filma se kreće očekivanim stazama ali emocijom i humorom izgrađenim dotle, MacDonald uspeva da sebi zasluži takve prečice i da filmu da arhetipski zaključak.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment