BARBARA je signature film Christiana Petzolda, naslov sa kojim je postigao najveći uspeh i došao do pozicije nemačkog kandidata za "oskara". I zbilja, ovo je uz JERICHOW njegov najzreliji rad, priča o Istočnoj Nemačkoj i represiji koja je u njoj vladala, prelomljena kroz dve ljubavne priče, jednu ostvarenu i jednu platonsku, i dve sudbine u koje je Štazi umešao prste.
Za razolu od Von Donnersmarckovog kretenskog filma koji je uspeo da osvoji "oskara", Petzold je uspeo da ne banalizuje represivni aparat Istočne Nemačke i štaviše uspeo je da ga prebaci u jednu vrlo suptilnu ravan, pokazujući vrlo ubedljivo zlokobnu pretnju tajne službe na život građana čije je osnovno svojstvo bila nepredvidivost i relativno diskretno delovanje usled kog su ostajali prisutni u životima i međuljudskim odnosima čak i onda kada nisu bili potpuno aktivni.
Petzold u ovom filmu uspeva da uskladi sve elemente koji su u njegovim ranijim radovima ostajali u ovakvoj ili onakvoj neravnoteži. Iako ni BARBARA nije onoliko vizuelno spektakularan film koliko je mogao da bude, svakako ima sveden dizajn koji dobro dočarava koroziju Istočne Nemačke u tom periodu.
Otud, BARBARA svakako može da se ubroji u korpus značajnih nemačkih melodrama, u žanrovski profil u kome je ova kinematografija izuzetno jaka.
* * * 1/2 / * * * *
Za razolu od Von Donnersmarckovog kretenskog filma koji je uspeo da osvoji "oskara", Petzold je uspeo da ne banalizuje represivni aparat Istočne Nemačke i štaviše uspeo je da ga prebaci u jednu vrlo suptilnu ravan, pokazujući vrlo ubedljivo zlokobnu pretnju tajne službe na život građana čije je osnovno svojstvo bila nepredvidivost i relativno diskretno delovanje usled kog su ostajali prisutni u životima i međuljudskim odnosima čak i onda kada nisu bili potpuno aktivni.
Petzold u ovom filmu uspeva da uskladi sve elemente koji su u njegovim ranijim radovima ostajali u ovakvoj ili onakvoj neravnoteži. Iako ni BARBARA nije onoliko vizuelno spektakularan film koliko je mogao da bude, svakako ima sveden dizajn koji dobro dočarava koroziju Istočne Nemačke u tom periodu.
Otud, BARBARA svakako može da se ubroji u korpus značajnih nemačkih melodrama, u žanrovski profil u kome je ova kinematografija izuzetno jaka.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment