Pogledao sam BEHIND THE CANDELABRA Stevena Soderbergha, zanimljivu priču iz Liberaceovog života koja se može smatrati svojevrsnim biopicom, premda se ovaj film više bavi sadržajem knjige na kojoj je baziran a to je autobiografija Scotta Thorsona njegovog mezimca koji će u sudskom procesu u potpunosti razobličiti Liberaceov skriveni način života. Doduše, Liberace je više držao do forme svog closetovanja nego do suštinskog prikrivanja svojih sklonosti i sada kada se sagleda njegov nastup, Elton John deluje kao elegantni minimalista. Otud bi se za Liberacea moglo reći da je u određenom smislu bio inspirativna figura za sve closetovane američke homoseksualce pokazujući da je moguće ispoljiti se javno a ne priznati.
Thorson nije prvi koji je načep Liberaceovu closetovnu fasadu, on je imao sporove sa medijima i ranije ali je bio prvi koji je javno izneo sve bizarnme detalje iz njegovog promiskuitetnog načina života, rasipništva, razvrata i okrenutosti plastičnoj hirurgiji i opijatima. U tom smislu, čini mi se da BEHIND THE CANDELABRA nije proglašen da je suviše gej za holivudske studije zato što je bio suviše afirmativan za gej zajednicu već upravo zbog toga što nije.
Soderbergh i scenarista Richard LaGravenese nisu snimili film sa homofobnim namerama, ali Liberace jeste prikazan kao kapriciozni seksualni predator koji mladiće, naivne i manje naivne korumpira bogatstvom i udobnošću. Nema nikakve sumnje da je Soderbergh sa Douglasom i Damonom u glavnim ulogama izgradio punokrvne likove sa jasnim emotivnim odnosom, ali isto tako ovo je redak primer savremenog filma u kome nema herojske dimenzije kod junaka iz LGBT zajednice.
U vreme filma MILK, pominjano je da Van Sant nije prikazao mnoge aspekte ličnosti Harveya Milka, i detalje iz biografije. Soderbergh s druge strane nije štedeo Liberacea i njegov film dosta podseća na Scorseseove priče o eroziji ličnosti kao što je recimo bio CASINO.
U određenom trenutku, jednim delom zbog poznate Liberaceove životne priče, jednim delom zbog toga što su se stvari očekivano razvijale, film ima tendenciju da postane malo repetitivan, i pokazuje kako su vrlo neobični ljudi na kraju krakeva imali prilično očekivanu sudbinu. Film prati Liberaceov život od susreta sa Thorsonom do Liberaceove smrti od AIDSa, koju je pokušao da prikrije kako ga bolest ne bi autirala ali to mu kao ni Rocku Hudsonu na kraju ipak nije uspelo.
Soderberghov rediteljski postupak je u ovom filmu klasicistički i BEHIND THE CANDELABRA je verovatno vrlo zanimljiv za gledanje u bioskopu, kao što će ga i gledati ostatak sveta dok je u Americi rezervisan za HBO. Čini mi se da je ovo jedan od Soderberghovih recentnih filmova koji možda i najviše zaslužuju da se gledaju u bioskopu. No, sasvim sigurno je da će u nekom od formata biti vrlo ozbiljan kandidat za nagrade.
* * * / * * * *
Thorson nije prvi koji je načep Liberaceovu closetovnu fasadu, on je imao sporove sa medijima i ranije ali je bio prvi koji je javno izneo sve bizarnme detalje iz njegovog promiskuitetnog načina života, rasipništva, razvrata i okrenutosti plastičnoj hirurgiji i opijatima. U tom smislu, čini mi se da BEHIND THE CANDELABRA nije proglašen da je suviše gej za holivudske studije zato što je bio suviše afirmativan za gej zajednicu već upravo zbog toga što nije.
Soderbergh i scenarista Richard LaGravenese nisu snimili film sa homofobnim namerama, ali Liberace jeste prikazan kao kapriciozni seksualni predator koji mladiće, naivne i manje naivne korumpira bogatstvom i udobnošću. Nema nikakve sumnje da je Soderbergh sa Douglasom i Damonom u glavnim ulogama izgradio punokrvne likove sa jasnim emotivnim odnosom, ali isto tako ovo je redak primer savremenog filma u kome nema herojske dimenzije kod junaka iz LGBT zajednice.
U vreme filma MILK, pominjano je da Van Sant nije prikazao mnoge aspekte ličnosti Harveya Milka, i detalje iz biografije. Soderbergh s druge strane nije štedeo Liberacea i njegov film dosta podseća na Scorseseove priče o eroziji ličnosti kao što je recimo bio CASINO.
U određenom trenutku, jednim delom zbog poznate Liberaceove životne priče, jednim delom zbog toga što su se stvari očekivano razvijale, film ima tendenciju da postane malo repetitivan, i pokazuje kako su vrlo neobični ljudi na kraju krakeva imali prilično očekivanu sudbinu. Film prati Liberaceov život od susreta sa Thorsonom do Liberaceove smrti od AIDSa, koju je pokušao da prikrije kako ga bolest ne bi autirala ali to mu kao ni Rocku Hudsonu na kraju ipak nije uspelo.
Soderberghov rediteljski postupak je u ovom filmu klasicistički i BEHIND THE CANDELABRA je verovatno vrlo zanimljiv za gledanje u bioskopu, kao što će ga i gledati ostatak sveta dok je u Americi rezervisan za HBO. Čini mi se da je ovo jedan od Soderberghovih recentnih filmova koji možda i najviše zaslužuju da se gledaju u bioskopu. No, sasvim sigurno je da će u nekom od formata biti vrlo ozbiljan kandidat za nagrade.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment