MOJA LUDA GLAVA Vuka Vuča je delom jugoslovenski spoof James Bonda a delom odgovor na američke krimiće koji će upravo u tom periodu doživeti svoj vrhunac sa DIRTY HARRYjem. Međutim, po svom mačizmu i zgražavanju nad dekadencijom, MOJA LUDA GLAVA više podseća na COOGAN'S BLUFF a u određenim deonicama kada Vuče pokušava da se skloni od tipičnog žanrovskog rediteljskog postupka i ubaci poneki arty detalj podseća i na britanske avangardnije krimi i špijunske filmove.
Ako imamo u vidu da se MOJA LUDA GLAVA pojavljuje u jugoslovenskom filmu u sred nekih drugih potpuno drugačijih kinematografskih tokova onda je rezultat koji je ekipa postigla iznenađujuće dobar. Ipak su u domenu žanrovskog i repertoarskog filma tehnička usavršenost i tradicija bitni aduti, a ovde se oni eventualno mogu prepoznati kroz angažman Đorđa Nikolića koji je meni uz Branka Ivatovića jedan od najpotcenjenijih DPjeva u istoriji naše kinematografije. Nikolić je najbolje vladao snimanjem akcionih scena i u pojedinim filmovima je nudio izuzetno moderna snimateljska rešenja. Drugi je pomoćnik režije Časlav Damjanović. Jako je teško procenjivati akcione scene u filmu koji je desetak minuta kraći u stanju u kome sam ga sada gledao nego što bi trebalo da bude i priustni su razni diskontinuiteti ali MOJA LUDA GLAVA nije ništa više campy od većine stranih filmova iz tog vremena. Štaviše, mislim da je naročito Nikolić doprineo vrlo dobroj atmosferi.
Bata Živojinović je naravno dovoljno samouveren da bez ikakvih dilema bude ultimativni jugoslovenski mačo, neodoljiv ženama koliko Bond i blaxploitation heroji, a sticajem okolnosti primoran da rešava slučajeve u kojima se kriminalci kriju iza legalnih poslova ko što su moda i manekenstvo. Paja Vuisić igra plmnitog ballbuster šefa koji je našao Batinog junaka dok je bio maloletni prestupnik i napravio od njega čoveka. Jedan od osnovnih problema našeg policijskog filma bilo je i ostalo to što šefovi nikada nisu pravi ballbusteri već uvek imaju ne samo humanu dimenziju već i visok stepen kompetencije i razumevanja za svoje inspektore.
Scenarista M.M. Lango je potpisao Mitrovićevo UBISTVO... i ovde se takođe sasvim solidno snalazi, donoseći dosta svoje novinarske dovitljivosti u scenario, i nudi nekoliko zaista simpatičnih detalja. Pa ipak, ako se neko osim samog bate izdvaja u ovom filmu to je Nikolić koji je čini mi se najzaslužniji za celokupan funk ovog filma.
Bojan Adamič je pisao muziku a glavni junak kao Bond i njemu slični ima i svoju pesmu koju peva Nada Knežević. Bata će kasnije opet imati takvu temu u filmu HALO TAXI koju je pevala Zana Nimani.
* * * / * * * *
Ako imamo u vidu da se MOJA LUDA GLAVA pojavljuje u jugoslovenskom filmu u sred nekih drugih potpuno drugačijih kinematografskih tokova onda je rezultat koji je ekipa postigla iznenađujuće dobar. Ipak su u domenu žanrovskog i repertoarskog filma tehnička usavršenost i tradicija bitni aduti, a ovde se oni eventualno mogu prepoznati kroz angažman Đorđa Nikolića koji je meni uz Branka Ivatovića jedan od najpotcenjenijih DPjeva u istoriji naše kinematografije. Nikolić je najbolje vladao snimanjem akcionih scena i u pojedinim filmovima je nudio izuzetno moderna snimateljska rešenja. Drugi je pomoćnik režije Časlav Damjanović. Jako je teško procenjivati akcione scene u filmu koji je desetak minuta kraći u stanju u kome sam ga sada gledao nego što bi trebalo da bude i priustni su razni diskontinuiteti ali MOJA LUDA GLAVA nije ništa više campy od većine stranih filmova iz tog vremena. Štaviše, mislim da je naročito Nikolić doprineo vrlo dobroj atmosferi.
Bata Živojinović je naravno dovoljno samouveren da bez ikakvih dilema bude ultimativni jugoslovenski mačo, neodoljiv ženama koliko Bond i blaxploitation heroji, a sticajem okolnosti primoran da rešava slučajeve u kojima se kriminalci kriju iza legalnih poslova ko što su moda i manekenstvo. Paja Vuisić igra plmnitog ballbuster šefa koji je našao Batinog junaka dok je bio maloletni prestupnik i napravio od njega čoveka. Jedan od osnovnih problema našeg policijskog filma bilo je i ostalo to što šefovi nikada nisu pravi ballbusteri već uvek imaju ne samo humanu dimenziju već i visok stepen kompetencije i razumevanja za svoje inspektore.
Scenarista M.M. Lango je potpisao Mitrovićevo UBISTVO... i ovde se takođe sasvim solidno snalazi, donoseći dosta svoje novinarske dovitljivosti u scenario, i nudi nekoliko zaista simpatičnih detalja. Pa ipak, ako se neko osim samog bate izdvaja u ovom filmu to je Nikolić koji je čini mi se najzaslužniji za celokupan funk ovog filma.
Bojan Adamič je pisao muziku a glavni junak kao Bond i njemu slični ima i svoju pesmu koju peva Nada Knežević. Bata će kasnije opet imati takvu temu u filmu HALO TAXI koju je pevala Zana Nimani.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment