Sunday, January 15, 2017

DON'T LOOK BACK

Pogledao sam DON'T LOOK BACK, televizijski film HBO produkcije koji je režirao izvanredni novozelandski žanrovski operater Geoff Murphy. On je sredinom devedesetih snimio tri odlična filma za HBO i ovo je jedan od njih. DON'T LOOK BACK je nastao i izašao u vreme kada se Billy Bob Thornton podgrevao da postane glumačka i scenarističko/ rediteljska zvezda, ali u vreme rada na njemu još uvek to nije bio. Ipak, Thornton potpisuje scenario za ovaj TV film sa svojim scenarističkim partnerom Timom Eppersonom, po priči koju su smislili zajedno sa producentom Williamom Petrowichem. Međutim, u samom filmu igra uopečatljivu ali ipak sporednu ulogu glavnog negativca.

Epperson i Thornton su u tom trenutku već potpisali klasik neo noira ONE FALSE MOVE tako je DON'T LOOK BACK u izvesnom smislu bio njihov explotiation projekat jer se nadovezuje na seventies krimiće i na estetiku filmova o marginalcima koji lutaju američkim velegradima i upadaju u nevolje.

Ovde tog marginalca igra Eric Stoltz koji izgleda kao Axl Rose u ulozi propalog teksšakog doseljenika u LA navučenog na džank, sa gitarom na ramenu. Lutajući u potrazi za fiksom nailazi na drug deal koji je pošao naopako i uspeva da se dokopa kofera punog novca. Pošto su mu vlasnici novca za petama, beži u rodni Teksas...

Geoff Murphy svemu ovome uspeva da pruži old school pripovedačku jednostavnost, sa likovima koji su jasni, razmenama koje su efikasne, tempom koji ne opada i suspenseom koji u pojedinim scenama postaje opipljiv. Eppersonov i Thorntonov scenario mu pomaže. Naime, DON'T LOOK BACK jeste krimić ali je u osnovi priča o povratku bludnog sina u rodni grad i nudi dosta muške melodrame na tu temu. Istovremeno, kada se konačno dođe do situacije koja je u svemu ovome najveći kliše, a to je sukob sa kriminalcima koji jure glavnog junaka, tu Epperson i Thornton nude niz rešenja kojima osvežavaju klišee, i unose zdravu dozu humora koji proizilazi iz situacije.

Uz BLIND SIDE i THE LAST OUTLAW, DON'T LOOK BACK čini izvanredni Murphyjev HBO triptih trilera. Iako je i pre radio za HBO, u špijunskom filmu RED KING, WHITE KNIGHT ova tri filma čine koherentnu celinu u njegovom HBO opusu.

No comments:

Post a Comment