Thursday, February 12, 2015

THE REWRITE

Pogledao sam THE REWRITE Marca Lawrencea, reditelja i scenariste kome je ovo već četvrti film sa Hugh Grantom. Neki od najisplativijih Grantovih filmova su nastali u ovoj saradnji, neki od najbleđih, ali i MUSIC AND LYRICS, jedan od najboljih u njegovoj karijeri.

Nažalost, filmu THE REWRITE nedostaje ono što je učinilo MUSIC AND LYRICS tako dobrim filmom. Ponovo je film jako dobro zamišljen i postavljen, ponovo imamo stvaraoca u glavnoj ulozi koji prevazilazi svoju ljudsku i moralnu, pa i kreativnu krizu kada upozna ženu “iz naroda" koja mu nije ni kolega ni publika. Konačno, Lawrence je uspeo da okupi izuzetnu glumačku podelu kojom će okružiti Granta, kao onomad Drew Barrymore sada je tu Marisa Tomei, a J.K. Simmons i Allison Janney podržavaju iz pozadine, sa Bellom Heathcote koja preuzima neke važne deonice.

Ono što međutim nedostaje jesu detalji koji bi nadogradili vrlo zanimljivo postavljenu priču. Hugh Grant, Marisa Tomei i drugi navedeni glumci dobijaju zanimljive likove ali svi ostali profesori i nastavnici koji čine postavu ovog filma nažalost bazirani su na prvoloptaškim klišeima, realizovanim bez punog ubeđenja tako da ovi sjajni glumci ne mogu da ih pokriju svojom visokom profesionalnošću. Čini se kao da Lawrence nije razrađivao nijedan detalj izvan onih koji su bili vezani za ova dokazana glumačka imena, i na kraju film propada zbog nekih suštinski nevažnih ali ipak vrlo prisutnih gafova poput ranjivog geeka koji obožava STAR WARSe ili naftalinskog lika holivudskog agenta.

Šteta. Ova priča je mogla da bude osnov za vrlo prijatan romcom, pa čak i dramedy namenjen malo starijoj publici koja ipak ne traži preteške sadržaje, međutim, uprkos intenciji da se obrati “zrelijoj” publici pravi masu detinjastih grešaka.

Štaviše, vrlo je zanimljivo upravo to kako je lajtmotiv ovog filma upravo ta životna tranzicije holivdskog scenariste koji ne može da se snađe u savremenom Holivudu koji traže filmove namenjene mladima, a onda u samom filmu pokazuje niz početničkih grešaka koje neki od mladih up and comera ne bi sebi dopustili. Štaviše, najviše grešaka upravo postoji u prikazivanju holivudske industrije i njenih nusproizvoda među mladima.

Uprkos tome što za ovaj film ne možemo reći da je izrazito antiholivudski niti da se bazira na preziru prema “nekakvoj krizi nekakvog gledališta”, nesporno je da Lawrence ne uspeva da zaokruži priču u dovoljnoj meri kako bi THE REWRITE imao argumente kao predstavnik zabavnog filma za stariju publiku.

U tom smislu ni ne čudi da je dosta kritičara insistirala na tome da pravi neprekidne igre reči i bockanja na temu naslova filma. Da, filmu THE REWRITE je definitivno bio potreban rewrite. Šteta je samo u tome što Lawrence očigledno nije u dovoljnoj meri prepoznao tranziicioni karaker svog filma.

Naime, THE REWRITE zapravo nije romantična komedija sa Grantom, u njemu ima humora ali film nije smešan, pre bi se moglo reći da je šarmantan. Uostalom, osnovna ljubavna priča između Granta i Marise Tomei za koju mislimo da je okosnica filma zapravo to nije, ona je izvesna ali ni na jednom nivou nije konzumirana.

Lawrence međutim nije u dovoljnoj meri ni u rediteljskom pogledu izgurao taj dramski zaokret, niti je marketing filma odstupio od pretpostavke da je reč o romcomu. A zapravo, kada se podvuče crta THE REWRITE ima mnogo više zajedničkog sa indie melodramama niti sa onim što je ranije radio Hugh Grant.

U određenom smislu, najbolji posao u ovom filmu uradio je Grant, prepleo je junaka sa svojom već izgrađenom glumačkom personom i zbog njega zapravo ponajviše treba gledati ovaj film. U određenom smislu ovo je njegov oproštaj sa Holivudom i formulom koja je radila jako dobro. Ja se iskreno nadam da će on uspeti da se izbori za neku drugu vrstu uloga u budućnosti, ali u pogledu onoga po čemu je postao poznat, THE RWRITE je svojevrsni bookend i lik scenariste koji se seli iz Holivuda na provincijski fakultet jeste njegov lik koji se definitivno smirio. 

Čak i u okvirima Lawrenceovog filma, mogla se iskomunicirati ta priča o Grantovom povlačenju iz “formule” ali koliko god kritikovao Holivud, Lawrence očigledno nije bio spreman da o klin okači onu formulu koja je i njemu donelo bogatstvo.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment