Reprizirao sam NORMAL LIFE, true crime priču koju je John McNaughton snimao za bioskope ali je na kraju premijera bila na televiziji uz mali limited release u bioskopima. Ovo je jedan od filmova iz sredine devedesetih koji uprkos imenu autora i dobrim kritikama nisu uspeli da se izbore za mesto u bioskopima. To je šteta jer NORMAL LIFE zbilja nije formulisan u bilo kojoj komercijalnoj formuli ali jeste prilično zanimljiv i sofisticiran indie film.
Naizgled, NORMAL LIFE govori o fatalnoj ljubavi između policajca i neuračunljive mlade žene koja ga uvlači u mežu zločina, na sličan način na koji su femme fatale junakinje uvlačile muževne naivce u neoinoir radovima početkom devedesetih. Međutim, McNaughton je sačuvao neo noir za WILD THINGS a ovde se bavi nečim drugim. NORMAL LIFE je hladna, klinička slika jednog odnosa u kome se polako formuliše ekonomska i seksualna mehanika koja dovodi junake u svet zločina. McNaughton sistematično nabrahja događaje, uzroke i posledice koji rezultiraju tragedijom.
Luke Perry i Ashley Judd su izvanredni u glavnim ulogama. Njen zadatak je na nivou ekspresije življi ali je Luke Perry sa svojim underplay igranjem zapravo imao teži zadatak. NORMAL LIFE nažalost nije bio dovoljan da se Luke Perry izbori za mesto koje bi po daru zasluživao i završio je kao glumac koji tek sporadično dobija zanimljive zadatke u prestižnijem materijalu.
McNaughton je u ovom periodu intenzivno radio na seriji HOMICIDE. NORMAL LIFE nema puno dodirnih tačaka sa ovom serijom ali je na filmu kao DP radio Jean De Segonzac koji je snimao seriju od treće sezone kada je na njoj McNaughton najviše radio. De Segonzac nudi zanimljiv, klinički pogled na suburbiu, bez estetizacije ali i bez vibrantnosti hiperrealizma što samo doprinosi hladnoći sa kojom McNaughton priča ovu priču.
* * * / * * * *
Naizgled, NORMAL LIFE govori o fatalnoj ljubavi između policajca i neuračunljive mlade žene koja ga uvlači u mežu zločina, na sličan način na koji su femme fatale junakinje uvlačile muževne naivce u neoinoir radovima početkom devedesetih. Međutim, McNaughton je sačuvao neo noir za WILD THINGS a ovde se bavi nečim drugim. NORMAL LIFE je hladna, klinička slika jednog odnosa u kome se polako formuliše ekonomska i seksualna mehanika koja dovodi junake u svet zločina. McNaughton sistematično nabrahja događaje, uzroke i posledice koji rezultiraju tragedijom.
Luke Perry i Ashley Judd su izvanredni u glavnim ulogama. Njen zadatak je na nivou ekspresije življi ali je Luke Perry sa svojim underplay igranjem zapravo imao teži zadatak. NORMAL LIFE nažalost nije bio dovoljan da se Luke Perry izbori za mesto koje bi po daru zasluživao i završio je kao glumac koji tek sporadično dobija zanimljive zadatke u prestižnijem materijalu.
McNaughton je u ovom periodu intenzivno radio na seriji HOMICIDE. NORMAL LIFE nema puno dodirnih tačaka sa ovom serijom ali je na filmu kao DP radio Jean De Segonzac koji je snimao seriju od treće sezone kada je na njoj McNaughton najviše radio. De Segonzac nudi zanimljiv, klinički pogled na suburbiu, bez estetizacije ali i bez vibrantnosti hiperrealizma što samo doprinosi hladnoći sa kojom McNaughton priča ovu priču.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment