Saturday, April 28, 2012

LOCKOUT

Pogledao sam LOCKOUT Jamesa Mathera i Stephen St. Legera. Posle velikog kreativnog i komercijalnog uspona sa TAKENom, EuropaCorp je bio padu kad je reč o kreativnosti svojih produkcija i LOCKOUT je povratak i to na velika vrata. reč je o stuartgordonovskom tipu akcijaša, priči o junaku koga Guy Pearce igra vrlo ubedljivo i sa iznenađujuće velikim personalityjem kakav se ne bi očekivao od ovog karakternog glumca. Uprkos tome što je mršavi Pearce evocirao dane kada je bio bilder u dečačkim godinama i nabacio mišiće za ovu ulogu, njegov hardboiled junak samo jednim delom kanališe Kurt Russella i njegovog Snake Plisskena ali nudi i nešto svoje - opasnog malog čoveka koji sporadično lukavošću nadoknađuje fizičku inferiornost. Pearce je početkom dvehiljaditih imao jedan kratak pokušaj da bude holivudski leading man i u tome nije uspeo, ali je potom uspeo da se stabilizuje kao karakterni glumac i da vrati karijeru u ozbiljan kolosek. U LOCKOUTu pokazuje koliko je veliki glumac - naime, ovo naizgled nije neka teška, produbljena uloga, ali Pearce bez ikakvih problema emituje energiju izpraksiranog akcionog junaka kome je ovo već deseti film ove vrste i bez ikakvog podsećanja na svoje ranije angažmane stvara nešto novo.

Scenario je jednostavan, Pearceov junak dobija odlične i duhovite hardboiled replike, a negativci su živopisni i podela je optimalna za ovu vrstu čistokrvnog B-filma. Maggie Grace igra predsednikovu kćerku, Peter Stromare igra agenta CIA koji vodi operaciju njene evakuacije iz svemirskog zatvora, Vincent Regan i Joseph Gilgun (znamo ga iz poslednje sezone MISFITSa) igraju negativce, Jacky Ido igra telohranitelja prve kćerke, a u ostatku uloga se pojavljuju razne živopisne face, između ostalog masa naših sugrađana koji znaju engleski. Recimo, jednog od glavnih Reganovih goonova igra Damjan Oklopdžić, sin Mike Oklopa, inače reper; teoretičar Greg De Cuir ima prilično krupnu ulogu momka iz štaba; reditelj BEOGRADSKOG FANTOMA Jovan Todorović igra nerdy naučnika; marinac iz obezbeđenja američke ambasade igra mučitelja Ruperta...

U svakom slučaju, našoj publici je LOCKOUT zanimljiv zbog mogućnosti da prepoznamo i razne domaće face.

No, ako imamo u vidu da je koštao "samo" 20 miliona dolara što za današnje uslove stvarno nije neka velika cifra, izgleda izuzetno dobro. Izuzev jedne scene u kojoj je CGI previše vidljiv, ostatak efekata i scenografija su vrlo dobri i u principu mislim da su se naši tehničari i uslovi za rad dosta dobro pokazali. LOCKOUT nije PROMETHEUS ali bez ikakvih ustezanja može da se prikazuje u bioskopima i jako je daleko od nekog DTVa.

Štaviše, LOCKOUT je jedan od čistihjih B-filmova koji su se pojavili u poslednje vreme i jedan od poštenijih po onome što isporučuje. Mather i St. Leger donose ne samo pulpy postavku koju plasiraju sa maksimalnim ubeđenjem već donose i izražen smisao za humor koji karakteriše prave predstavnike ovog profila filmova.

Zato LOCKOUT zaslužuje svaku preporuku.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment