Friday, October 28, 2011

TRESPASS

Vrlo je neobično gledati filmove poput TRESPASSa Joela Schumachera. Prvo, za nas koji volimo Waltera Hilla nikada neće biti drugog TRESPASSa i ovakvo ponavljanje naslova jednog kultnog filma samo odaje utisak bezobrazluka i nevaspitanja autora, ponašanja kao da oni ne znaju ili ne mare za ovaj izvanredan raniji film ili pak snimaju ostvarenje koje se nikada neće ni naći u istoj ravni. Rezultat je bez sumnje ovo drugo što opet čudi jer Schumacher je bio važan oslonac holivudskog mejnstrima, snimio je nekoliko odličnih filmova, i sad kad ga vreme pregazilo nije morao da posrne u neke čudne B ili pre bi se reklo polu A vode. Ako je Schumacher neko na koga se ne računa naročito ozbiljno, i ako je Nicolas Cage uspeo da napravi karijeru na dva koloseka i da nekako istovremeno hibernira u mejnstrimu i koprca se u B-produkciji, onda scenarista Karl Gajdusek i Nicole Kidman svakako nisu ljudi od kojih je industrija digla ruke.

Imena koja su nagažovana na ovom filmu sugerišu da je ovo ipak nekada bio relativno ozbiljan projekat, i otud je nejasno da se tako ozbiljni aduti odigraju na jedan prilično slab scenario koji ne predstavlja Gajduseka u naročito dobrom svetlu i da se prilično ozbiljni resursi utuku u nešto što spolja izgleda kao film za bioskope a na kraju ne dobija ni priliku da u tim bioskopima zaigra.

Daleko od toga da je TRESPASS dobar film, i daleko od toga da je uskraćen što nije bio u bioskopima ali gledali smo i gore stvari od ovoga. Otud, rekao bih da je ovaj film nastao kao neka opskurna kombinacija svojih producenata predvođenih Avi Lernerom. Ovaj nekadašnji asistent Menahema Golana iz godine u godinu deluje kao producent koji će konačno ispuniti Golanov san i uz dno DTVa istovremeno proizvoditi i art house favorite, i u tome je povremeno uspevao, setimo se izvanrednog SOLITARY MAN. Međutim, on nikako da se probije u sam centar klasičnijeg repertoarskog mejnstrima, a neverovatno je da uprkos angažovanju ovakvih profija (recimo DP je bio Andrzej Bartkowiak koji je prerastao ovu profesiju i jedno vreme bio čak i reditelj) ne uspeva da postigne pravi rezultat.

Jedan razlog može biti to što ovakav film, kakav se ne bi desio major studiju pokazuje koliko je ipak bitan ozloglašeni development i kreativni sektor studija a drugi je da je sve ovo neko opskurno pranje para koje rezultira ovakvim polu-proizvodima.

U svakom slučaju, TRESPASS je prilično vešto realizovan besmislen film sa campy glavnom ulogom Nic Cagea čije su ambicije i rezultati prilično čudni i neprilagođeni kontekstu savremene scene.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment