Wednesday, June 29, 2011

KLAKSON

Pogledao sam KLAKSON Kokana Rakonjca, njegov najslabiji i najopskurniji film. Po scenariju poznatog pisca Aleksandra Obrenovića, Rakonjca je napravio raspričanu pretencioznu melodramu koja nema nikakvu koheziju postupka i iscrpljuje se u površnim rešenjima koja čak ni glumačke veličine poput Bekima Fehmiua i Milene Dravić ne uspevaju da dignu na viši nivo.

Ovu vrstu apsurdne parafraze najpre francuskog filma tada je već znatno uspešnije radio Puriša Đorđević tako da sa ovim filmom Rakonjac nije imao naročitu originalnost ni u jugoslovenskim okvirima. Iako je teško opisati KLAKSON na nivou priče, niti mu tako prići, mogao bi se posmatrati kao priča o dva ljubavna para koja flertuju i zavode se u planinskom odmaralištu.

Fotografija Branka Peraka, redovnog DPa beogradskog Kino Kluba daje svemu izvesni kvalitet čak i na ovom dosta loše očuvanom printu koji je emitovao RTS. Rakonjac takođe pokazuje da je raspoložen za sporadično vrlo vitalna rešenja u kadriranju. Međutim, ono čega u KLAKSONU nema to je upravo sama ideja o tome šta je suština ove priče, i procena u kom trenutku glumci prevazilaze deklamovanje teksta i postaju likovi ili bar deo jasnog filmskog postupka. Rakonjac je srećom u svojim uspešnijim radovima upravo uspevao da se snađe baš na tom nivou.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment