Thursday, August 12, 2010

SPLICE

SPLICE Vincenzo Natalija je pre svega značajan kao podsetnik zašto je David Cronenberg veliki reditelj i genije. Naime, iako SPLICE sadrži niz elemenata koje možemo u osnovi smatrati cronenbergovskim, i formalno više podseća na njegove filmove od njegovog vlastitog rada u poslednje vreme, suštinski ne može biti dalje od tih klasika. tematizacija tela, seksualnosti, poigravanja sa pšrrodom koje mora biti kažnjeno, ideja pravljenja sofisticiranog creature featurea, racionalan tretman iracionalnih pemisa - sve su to cronenbergovski zahvati za kojima Natali poseže. Međutim, on je u svojoj suštini napravio jedan budalast film jer polazi od premise da su materinski instinkti i seksualni nagoni nešto što može biti izazvano bilo čim, kao da su ljudi idiotiu vođeni isključivo nagonima, bez ikakve kontrole, i kao da se ti sami nagoni ne mogu malo sofisticirati već je svako biće u okolini potencijalni mezimac ili seksualni objekat. Naročito je apsurno imati naučnike, samoproklamovane nerdove u glavnim ulogama čije je ponašanje veći deo vremena nespojivo sa njihovim intelektualnim kapacitetima i društvenim položajem.

Dakle, kao drama i neka vrsta moraliteta, SPLICE je preglup da bi funkcionisao, dočim kao zabava nema previše smisla jer je prespor, previše ambivalentan u svojim ambicijama i prosto ne nudi dovoljno zahvata koji bi imali zabavan rezultat.

U žanrovskom smislu, ono što je najpozitivniji aspekt ovog filma jeste to što je došao do bioskopa i to tako što ga je primetio Joel Silver i kupio za Warner Bros. Objektivno, SPLICE i ovakav - kakav je, zanimljiviji je od većine horora koji dospevaju u američke bioskope, naročito kroz mejdžor mrežu. Šteta je samo što ovaj film nema kapacitet da se pred publikom potvrdi kao ispravan potez.

Nedovoljno pametan da bi bio izazovan SF, nedovoljno napet i krvav da bi bio horor, nedovoljno ingeniozan da bi bio cronenbergovski genrebender, SPLICE je verovatno ostao zbunjujuće iskustvo za one koji su ga gledali u bioskopu u vreme premijere. S druge strane, sam kontekst u kome SPLICE postoji na savremenoj sceni, opravdava gotovo unisonu podršku koju je dobio u vreme premijere.

Šteta je samo što još od krajnje trashy animimirane špice, SPLICE neprestano sugertiše da nije na onom nivou na kom bi trebalo da bude.

Izvan konceptualnih dvoumljenja i stranputica, SPLICE je prilično kompetentno realizovan film koji po svojo zrelost nadilazi Natalijeve ranije projkete. Adrien Brody i sarah Polley su odlično izabrana indie podela koja bi trebalo da podigne film za klasu a creature efekti su vrlo interesantni.

Imajući to u vidu, ljubitelji žanra svakako treba da ga pogledaju jer će im i vrline i mane ovog filma biti vrlo poučne.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment